Modelová řada je již střední třída nakladačů Avant. Zvedací síla se šplhá již k 900 kg na paletě do výšky 2,8 metru. Velikostí a kompaktností je stroj ale stále vhodný na údržbu areálů, obcí, měst, realizace na menších a členitějších plochách apod… Svým designem je však také žádaný jako účinný pomocník na větších zahradách a pozemcích. V neposlední řadě je Avant 500 obrovský pomocník na středních zemědělských farmách a koňských stájích – zvedne balík senáže.
Motory jsou použity vodou chlazené dieselové tříválce Kubota o výkonu 22 nebo 26 HP. Životností se řadí tyto motory mezi špičku.
Prostupnost – stálý pohon na všechna čtyři kola zaručuje dokonalý přenos síly a optimální možnosti pohybu v terénu. I bez uzávěrky diferenciálu je trakce vynikající. Plná uzávěrka je příplatková výbava.
Pojezd – pojezd modelu 500 je řešen jako bezestupňový hydrostatický pohon. Již toto je zárukou velké tažné síly a vysoké citlivosti při ovládání. Princip a provedení tohoto pojezdu je převzatý z velkých kolových nakladačů. Modely 523 a 528 jsou jednorychlostní s pojezdovou rychlostí max 12 km/hod. Novinka – model Avant 530 je dvourychlostní s pojezdovou rychlostí buďto 0-9 km/hod a na druhý stupeň pak 0-19 km/hod.
Přídavná hydraulika modelu 500 je srovnatelná s velikostí stroje. Přídavná hydraulika slouží k pohonu aktivních nářadí jako jsou frézy na sníh, půdní frézy, kleště, sněhové pluhy, rotační brány apod. Velikost průtoku oleje v přídavné hydraulice je dáno otáčkami motoru. To znamená, že maximální výkon přídavné hydrauliky je při maximálních otáčkách. A díky nezávislému ovládání hydrostatického pojezdu jsme i při maximálních otáčkách schopni pohybovat nakladačem v rychlosti v řádech metrů za hodinu. Díky tomuto unikátnímu řešení obsluha dokáže přizpůsobit aktuální rychlost například hustotě trávy, velikosti sněhové pokrývky a pod. V případě potřeby ubere rychlost a nebo naopak přidá. A toto vše bez jakýchkoliv škrcení průtoku či brzdění stroje.
Pracoviště obsluhy – všechny ovládací prvky jsou umístěny s ohledem na ergonomii práce. Za příplatek lze joystik doplnit o ovládání třetí funkce a nebo u modelu 525 dokonce i o ovládání teleskopického výsuvu. Zvedací rameno je umístěno mimo střed, což zaručuje výbornou viditelnost na nářadí po celou dobu zdvihu. Teleskopický výsuv zvyšuje nejen horizontální dosah ramene. Servořízení s posilovačem zvyšuje manévrovatelnost. Polokabina nebo celozasklená kabina pak umí zmírnit dopady nepříznivého počasí.
Důmyslná konstrukce kloubu nakladačů Avant, kde řidič sedí na předním rámu před kloubem a má dokonalý výhled na příslušenství a pracovní plochu, znamená nízké těžiště stroje, což je důležitý faktor stability. Avant velice stabilní nakladač, i když je kloubem řízený.
Také pevný kloub, který neumožní výkyv přední části rámu vůči zadní, zvyšuje stabilitu nakladače ve všech situacích. A právě díky kloubu jež neumožňuje boční natáčení přenášíme tuto boční stabilitu i na přední část.
Pevný kloub zaručí též nejlepší možnou trakci díky pokročilému systému 4×4.
Všechny nakladače Avant jsou standardně vybaveny otevřenou kabinou s certifikací ROPS/FOPS. Na přání zákazníka lze nakladač dovybavit různými kabinami – základní L a nebo celozasklenou s topením LX , DLX.
Zatímco jsou nakladače Avant vyráběny co nekompaktnější, dosah a výška zdvihu tím netrpí.
Teleskopické rameno umožňuje pracovat s velice kompaktním nakladačem, který má ale velký dosah a zvedací kapacitu. Se zasunutým teleskopickým ramenem je možno zvedat těžší břemena, s plně vytěženým teleskopickým ramenem nemá síla dosah obdobu.
V mnoha případech je možné naložit přívěs jen z jedné strany díky vysunutí teleskopického ramene a přitom mít vynikající přehled o stroji a práci.
Přídavná zařízení na nakladače Avant byla navržena tak, aby byla rovnocennou součástí nakladačů Avant. Maximální efektivity práce lze dosáhnout jen tehdy, když je vynikající stroj vybaven přídavnými zařízeními, která jsou speciálně navržena pro daný stroj. Rozměry, výkon pomocné hydrauliky a další vlastnosti nakladače Avant jsou v dokonalé rovnováze s příslušenstvím.
Nakladače a příslušenství Avant byly navrženy pro celoroční použití. Široká škála doplňků jako jsou různá kabiny, přídavní světlomety, systém ovládání příslušenství Opticontrol .. spolu s nejnovějšími technickými řešeními činí použití nakladače Avant stejně pohodlné za každého počasí.
Hydraulický systém propojení nářadí Multikonect zaručuje snadné a čisté připojení a odpojení v jakékoliv situaci jediným pohybem ruky. Lze toto provést jak při běžícím motoru a natlakovaném systému, tak i v teplotách pod bodem mrazu. Mechanismus nedovoluje připojit hydrauliku nesprávným způsobem.
Všechny kloubové nakladače Avant jsou vybaveny systémem hydrostatického pohonu. Na každém kole je umístěn kolový hnací hydromotor. Okruh pojezdové hydrauliky je vybaven ventily, pomocí kterých lze řídit trakci v různých situacích. Aby se zabránilo otisknutí pneumatik na měkkých a citlivých površích při zatáčení, smýkání kol při průjezdu zatáčení, umožňuje systém pojezdu kolům nakladače odvalovat se na levé a pravé straně rozdílnou rychlostí. To také snižuje opotřebení pneumatik na tvrdém povrchu.
Ventily v okruhu pojezdu fungují zároveň i jako uzávěrka diferenciálu 4×4 (Antislip) a vyrovnávají průtok mezi levou a pravou staranou, čímž výrazně zlepšují trakci na kluzkém a nerovném povrchu.
|
AVANT 523 |
Avant 528 |
Avant 530 |
---|---|---|---|
Motor |
Kubota D902 STAGE V |
Kubota D1105 STAGE V |
Kubota D1105 STAGE V |
Výkon |
22 HP |
26 HP |
26 HP |
Palivo |
Diesel |
Diesel |
Diesel |
Chlazení |
Vodní |
Vodní |
Vodní |
Elektrostart |
ANO |
ANO |
ANO |
Pojezd |
Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol |
Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol |
Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol |
Čerpadlo pojezdu |
1 pojezdové čerpadlo 69 litrů/min; 280 bar |
1 pojezdové čerpadlo 69 litrů/min; 280 bar |
1 pojezdové čerpadlo 69 litrů/min; 280 bar |
Čerpadlo přídavné hydrauliky |
1 čerpadlo 34 litrů/min; 185 bar |
1 čerpadlo 36 litrů/min; 200 bar |
1 čerpadlo 36 litrů/min; 200 bar |
Maximální tažná síla |
900 daN |
950 daN |
1 050 daN |
Pojezdová rychlost |
12 km/hod |
12 km/hod |
19 km/hod |
Maximální zdvihací síla / výška zdvihu |
800 kg / 2,80 m |
950 kg / 2,82 m |
950 kg / 2,82 m |
Šířka stroje |
1030 - 1420 mm |
1 030 - 1 420 mm |
1 030 - 1 420 mm |
Výška stroje |
1 985 mm (standard. pneu) |
1 985 mm (standard. pneu) |
1 985 mm (standard. pneu) |
Délka stroje |
2 450 mm |
2 570 mm |
2 570 mm |
Pneumatiky |
23 x 10.50 - 12 travní nebo šípový profil |
23 x 10.50 - 12 travní nebo šípový profil |
23 x 10.50 - 12 travní nebo šípový profil |
Hmotnost |
1370 kg |
1 420 kg |
1 460 kg |
Šířka stroje Avant 500
Pneumatiky |
Šířka |
---|---|
27 x 8.50 - 15 šípový profil *** |
1 030 mm |
23 x 8.50 - 12 šípový nebo travní profil |
1 080 mm |
23 x 10.50 - 12 šípový nebo travní profil |
1 130 mm |
26 x 12.00 - 12 šípový nebo travní profil * |
1 290 mm |
320 x 60 - 12 HD šípový profil * |
1 290 mm |
26,5 x 14 -12 travní profil ** |
1 420 mm |
*větší kola zvýší celkovou výšku stroju o 30 mm
**vyžadují se distanční podložky 40 mm na nábojích kol
***s komunální sadou je stroj široký 1 090 mm
Kabina | 26 x 12.00-12 nebo 320/60-12* | 27 x 8.50-15 |
---|---|---|
L Kabina | 2 035 mm | 2 048 mm |
LX Kabina | 2 025 mm | 2 038 mm |
DLX Kabina | 2 045 mm | 2 058 mm |
*s koly o šířce 23 palců je stroj o 15 mm nižší
Jiráskova 365
Dobřany 334 41
Bzenica 196
966 01 Bzenica