Modelová řada 600 je již ta plně profesionální řada určená do těžkých provozních podmínek. Zvedací síla je již 1 100 kg na paletě do výšky 2,8 metru. Velikostí a kompaktností je stroj ale stále vhodný na údržbu areálů, obcí, měst, realizace na menších a členitějších plochách apod… Svým designem je však také žádaný jako účinný pomocník na větších zahradách a pozemcích. V neposlední řadě je Avant 600 obrovský pomocník při údržbě obce a města. Fréza na asfalt, mulčovač nebo sekačka se sběrem jsou jen malý výčet všech použitelných nářadí.
Motory jsou použity vodou chlazené dieselové tříválce Kubota o výkonu 28 HP nebo vodou chlazené čtyřválcové dieselové motory Kubota o výkonu 37,5 HP popřípadě v modelech 645i a 650i je čtyřválcový motor Kubota o výkonu 44 HP. Životností se řadí tyto motory mezi špičku.
Prostupnost – stálý pohon na všechna čtyři kola zaručuje dokonalý přenos síly a optimální možnosti pohybu v terénu. I bez uzávěrky diferenciálu je trakce vynikající. Plná uzávěrka je příplatková výbava.
Pojezd – pojezd modelu 600 je řešen jako bezestupňový hydrostatický pohon. Již toto je zárukou velké tažné síly a vysoké citlivosti při ovládání. Princip a provedení tohoto pojezdu je převzatý z velkých kolových nakladačů. Model 630, 635 a 645i je jednorychlostní, model 640 a 650i je dvourychlostní.
Přídavná hydraulika modelu 600 je obrovská a je srovnatelná s velikostí stroje. Přídavná hydraulika slouží k pohonu aktivních nářadí jako jsou frézy na sníh, půdní frézy, kleště, sněhové pluhy, rotační brány apod. Velikost průtoku oleje v přídavné hydraulice je dáno otáčkami motoru. To znamená, že maximální výkon přídavné hydrauliky je při maximálních otáčkách. A díky nezávislému ovládání hydrostatického pojezdu jsme i při maximálních otáčkách schopni pohybovat nakladačem v rychlosti v řádech metrů za hodinu. Díky tomuto unikátnímu řešení obsluha dokáže přizpůsobit aktuální rychlost například hustotě trávy, velikosti sněhové pokrývky a pod. V případě potřeby ubere rychlost a nebo naopak přidá. A toto vše bez jakýchkoliv škrcení průtoku či brzdění stroje. Avant řady 600 bez komplikací pracuje s frézou na asfalt, překopávačem kompostu..
Pracoviště obsluhy – všechny ovládací prvky jsou umístěny s ohledem na ergonomii práce. V základní výbavě je joystik doplněn o ovládání třetí funkce a teleskopického výsuvu. Zvedací rameno je umístěno mimo střed, což zaručuje výbornou viditelnost na nářadí po celou dobu zdvihu. Teleskopický výsuv zvyšuje nejen horizontální dosah ramene. Servořízení s posilovačem zvyšuje manévrovatelnost. Polokabina nebo celozasklená kabina s topením pak umí zmírnit dopady nepříznivého počasí.
Pevný kloub – jež se umí natáčet pouze podle svislé osy, zaručuje stabilitu stroje. Zadní část má díky nízko uloženému těžišti obrovský klopný úhel, a právě díky kloubu jež neumožňuje boční natáčení přenášíme tuto boční stabilitu i na přední část. Díky tomuto je Avant velice stabilní nakladač, i když je kloubem řízený.
Důmyslná konstrukce kloubu nakladačů Avant, kde řidič sedí na předním rámu před kloubem a má dokonalý výhled na příslušenství a pracovní plochu, znamená nízké těžiště stroje, což je důležitý faktor stability. Avant velice stabilní nakladač, i když je kloubem řízený.
Také pevný kloub, který neumožní výkyv přední části rámu vůči zadní, zvyšuje stabilitu nakladače ve všech situacích. A právě díky kloubu jež neumožňuje boční natáčení přenášíme tuto boční stabilitu i na přední část.
Pevný kloub zaručí též nejlepší možnou trakci díky pokročilému systému 4×4.
Všechny nakladače Avant jsou standardně vybaveny otevřenou kabinou s certifikací ROPS/FOPS. Na přání zákazníka lze nakladač dovybavit různými kabinami – základní L a nebo celozasklenou s topením LX , DLX.
Zatímco jsou nakladače Avant vyráběny co nekompaktnější, dosah a výška zdvihu tím netrpí.
Teleskopické rameno umožňuje pracovat s velice kompaktním nakladačem, který má ale velký dosah a zvedací kapacitu. Se zasunutým teleskopickým ramenem je možno zvedat těžší břemena, s plně vytěženým teleskopickým ramenem nemá síla dosah obdobu.
V mnoha případech je možné naložit přívěs jen z jedné strany díky vysunutí teleskopického ramene a přitom mít vynikající přehled o stroji a práci.
Přídavná zařízení na nakladače Avant byla navržena tak, aby byla rovnocennou součástí nakladačů Avant. Maximální efektivity práce lze dosáhnout jen tehdy, když je vynikající stroj vybaven přídavnými zařízeními, která jsou speciálně navržena pro daný stroj. Rozměry, výkon pomocné hydrauliky a další vlastnosti nakladače Avant jsou v dokonalé rovnováze s příslušenstvím.
Nakladače a příslušenství Avant byly navrženy pro celoroční použití. Široká škála doplňků jako jsou různá kabiny, přídavní světlomety, systém ovládání příslušenství Opticontrol .. spolu s nejnovějšími technickými řešeními činí použití nakladače Avant stejně pohodlné za každého počasí.
Hydraulický systém propojení nářadí Multikonect zaručuje snadné a čisté připojení a odpojení v jakékoliv situaci jediným pohybem ruky. Lze toto provést jak při běžícím motoru a natlakovaném systému, tak i v teplotách pod bodem mrazu. Mechanismus nedovoluje připojit hydrauliku nesprávným způsobem.
Všechny kloubové nakladače Avant jsou vybaveny systémem hydrostatického pohonu. Na každém kole je umístěn kolový hnací hydromotor. Okruh pojezdové hydrauliky je vybaven ventily, pomocí kterých lze řídit trakci v různých situacích. Aby se zabránilo otisknutí pneumatik na měkkých a citlivých površích při zatáčení, smýkání kol při průjezdu zatáčení, umožňuje systém pojezdu kolům nakladače odvalovat se na levé a pravé straně rozdílnou rychlostí. To také snižuje opotřebení pneumatik na tvrdém povrchu.
Ventily v okruhu pojezdu fungují zároveň i jako uzávěrka diferenciálu 4×4 (Antislip) a vyrovnávají průtok mezi levou a pravou staranou, čímž výrazně zlepšují trakci na kluzkém a nerovném povrchu.
|
AVANT 630 |
Avant 635 |
Avant 640 |
Avant 645i |
Avant 650i |
---|---|---|---|---|---|
Motor |
Kubota D1105 STAGE V |
Kubota V1505 STAGE V |
Kubota V1505 STAGE V |
Kubota V1505-CR-TE5,STAGE V |
Kubota V1505-CR-TE5,STAGE V |
Výkon |
26 HP |
26 - 37 HP |
26 - 37 HP |
44 HP |
44 HP |
Palivo |
Diesel |
Diesel |
Diesel |
Diesel |
Diesel |
Chlazení |
Vodní |
Vodní |
Vodní |
Vodní |
Vodní |
Elektrostart |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
Pojezd |
Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol |
Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol |
Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol |
Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol |
Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol |
Čerpadlo pojezdu |
1 pojezdové čerpadlo 84 litrů/min; 300 bar |
1 pojezdové čerpadlo 84 litrů/min; 300 bar |
1 pojezdové čerpadlo 92 litrů/min; 365 bar |
1 pojezdové čerpadlo 92 litrů/min; 365 bar |
1 pojezdové čerpadlo 92 litrů/min; 365 bar |
Čerpadlo přídavné hydrauliky |
2 čerpadla 28+16 litrů/min; 200 bar |
2 čerpadla 33+33 litrů/min; 200 bar |
2 čerpadla 33+33 litrů/min; 200 bar |
2 čerpadla 40+35 litrů/min; 220 bar |
2 čerpadla 40+35 litrů/min; 220 bar |
Maximální tažná síla |
1 400 daN |
1 400 daN |
700 - 1400 daN |
1 400 daN |
700 - 1 400 daN |
Pojezdová rychlost |
14 km/hod |
14 km/hod |
10 - 22 km/hod |
12 km/hod |
23 km/hod |
Maximální zdvihací síla / výška zdvihu |
1 100 kg / 2,82 m |
1 100 kg / 2,82 m |
1 100 kg / 2,82 m |
1 250 kg / 2,83 m |
1 250 kg / 2,83 m |
Šířka stroje |
1 030 - 1420 mm |
1 030 - 1 420 mm |
1 030 - 1 420 mm |
1 030 - 1 420 mm |
1 030 - 1 420 mm |
Výška stroje |
2 035 mm (standard. pneu) |
2 035 mm (standard. pneu) |
2 035 mm (standard. pneu) |
2 060 mm (standard. pneu) |
2 060 mm (standard. pneu) |
Délka stroje |
2 570 mm |
2 570 mm |
2 570 mm |
2 610 mm |
2 610 mm |
Pneumatiky |
26 x 12 - 12 travní nebo šípový profil |
26 x 12 - 12 travní nebo šípový profil |
26 x 12 - 12 travní nebo šípový profil |
26 x 12 - 12 travní nebo šípový profil |
26 x 12 - 12 travní nebo šípový profil |
Hmotnost |
1500 kg |
1 530 kg |
1 590 kg |
1 620 kg |
1 630 kg |
Pneumatiky |
šířka stroje |
---|---|
27 x 8.50 - 15 šípový profil ***, * |
1 030 mm |
23 x 8.50 - 12 šípový nebo travní profil |
1 080 mm |
23 x 10.50 - 12 šípový nebo travní profil |
1 130 mm |
26 x 12.00 - 12 šípový nebo travní profil |
1 290 mm |
320 x 60 - 12 HD šípový profil |
1 290 mm |
26,5 x 14 - 12 travní profil ** |
1 420 mm |
*větší kola zvýší celkovou výšku stroju o 30 mm
**vyžadují se distanční podložky 40 mm na nábojích kol
***s komunální sadou je stroj široký 1 090 mm
Kabina | 26 x 12.00 - 12 / 320 x 60 - 12 * | 27 x 8.50 - 15 |
---|---|---|
L Kabina | 2 035 mm | 2 048 mm |
LX Kabina | 2 025 mm | 2 035 mm |
DLX Kabina | 2 045 mm | 2 194 mm |
DLX Kabina s klima na střeše | 2 181 mm | 2 194 mm |
GT Kabina | 2 070 mm | 2 100 mm |
*s koly 23 palců je stroj o 15 mm nižší
Jiráskova 365
Dobřany 334 41
Bzenica 196
966 01 Bzenica