Modelová řada 700 je druhá největší třída nakladačů Avant. Zvedací síla je až 1500 kg na paletě do výšky 3,1 metru. Velikostí a kompaktností je stroj ale stále vhodný na údržbu areálů, obcí, měst, realizace na menších a členitějších plochách apod… Svým designem je však také žádaný jako účinný pomocník na větších zahradách a pozemcích. V neposlední řadě je Avant 700 obrovský pomocník při údržbě obce a města. Fréza na asfalt, fréza na sníh, mulčovač nebo sekačka se sběrem jsou jen malý výčet všech použitelných nářadí.
Motory jsou použity buďto Kubota nebo Kohler. Vodou chlazené dieselové čtyřválce Kubota o výkonu 26 – 37 HP jsou osazené v modelu 735. Vodou chlazené přeplňované dieselové tříválce Kohler KDI o výkonu 57 HP jsou osazené v modelech 755i a 760i. Motory Kohler splňují emisní normu STAGE V. Životností se řadí tyto motory mezi špičku.
Prostupnost – stálý pohon na všechna čtyři kola zaručuje dokonalý přenos síly a optimální možnosti pohybu v terénu. I bez uzávěrky diferenciálu je trakce vynikající. Plná uzávěrka je příplatková výbava.
Pojezd – pojezd modelu 700 je řešen jako bezestupňový hydrostatický pohon. Již toto je zárukou velké tažné síly a vysoké citlivosti při ovládání. Princip a provedení tohoto pojezdu je převzatý z velkých kolových nakladačů. Modely 735 a 755 i jsou jednorychlostní, model 760i jsou dvourychlostní.
Přídavná hydraulika modelu 700 je obrovská a je srovnatelná s velikostí stroje. Přídavná hydraulika slouží k pohonu aktivních nářadí jako jsou frézy na sníh, půdní frézy, kleště, sněhové pluhy, rotační brány apod. Velikost průtoku oleje v přídavné hydraulice je dána otáčkami motoru. To znamená, že maximální výkon přídavné hydrauliky je při maximálních otáčkách. A díky nezávislému ovládání hydrostatického pojezdu jsme i při maximálních otáčkách schopni pohybovat nakladačem v rychlosti v řádech metrů za hodinu. Díky tomuto unikátnímu řešení obsluha dokáže přizpůsobit aktuální rychlost například hustotě trávy, velikosti sněhové pokrývky a pod. V případě potřeby ubere rychlost a nebo naopak přidá. A toto vše bez jakýchkoliv škrcení průtoku či brzdění stroje. Avant řady 700 bez komplikací pracuje s frézou na asfalt, překopávačem kompostu..
Pracoviště obsluhy – všechny ovládací prvky jsou umístěny s ohledem na ergonomii práce. V základní výbavě je joystik doplněn o ovládání třetí funkce a teleskopického výsuvu. Zvedací rameno je umístěno mimo střed, což zaručuje výbornou viditelnost na nářadí po celou dobu zdvihu. Teleskopický výsuv zvyšuje nejen horizontální dosah ramene. Servořízení s posilovačem zvyšuje manévrovatelnost. Polokabina nebo celozasklená kabina s topením pak umí zmírnit dopady nepříznivého počasí.
Pevný kloub – jež se umí natáčet pouze podle svislé osy, zaručuje stabilitu stroje. Zadní část má díky nízko uloženému těžišti obrovský klopný úhel, a právě díky kloubu jež neumožňuje boční natáčení přenášíme tuto boční stabilitu i na přední část. Díky tomuto je Avant velice stabilní nakladač, i když je kloubem řízený.
Důmyslná konstrukce kloubu nakladačů Avant, kde řidič sedí na předním rámu před kloubem a má dokonalý výhled na příslušenství a pracovní plochu, znamená nízké těžiště stroje, což je důležitý faktor stability. Avant velice stabilní nakladač, i když je kloubem řízený.
Také pevný kloub, který neumožní výkyv přední části rámu vůči zadní, zvyšuje stabilitu nakladače ve všech situacích. A právě díky kloubu jež neumožňuje boční natáčení přenášíme tuto boční stabilitu i na přední část.
Pevný kloub zaručí též nejlepší možnou trakci díky pokročilému systému 4×4.
Všechny nakladače Avant jsou standardně vybaveny otevřenou kabinou s certifikací ROPS/FOPS. Na přání zákazníka lze nakladač dovybavit různými kabinami – základní L a nebo celozasklenou s topením GT.
Zatímco jsou nakladače Avant vyráběny co nekompaktnější, dosah a výška zdvihu tím netrpí.
Teleskopické rameno umožňuje pracovat s velice kompaktním nakladačem, který má ale velký dosah a zvedací kapacitu. Se zasunutým teleskopickým ramenem je možno zvedat těžší břemena, s plně vytěženým teleskopickým ramenem nemá síla dosah obdobu.
V mnoha případech je možné naložit přívěs jen z jedné strany díky vysunutí teleskopického ramene a přitom mít vynikající přehled o stroji a práci.
Přídavná zařízení na nakladače Avant byla navržena tak, aby byla rovnocennou součástí nakladačů Avant. Maximální efektivity práce lze dosáhnout jen tehdy, když je vynikající stroj vybaven přídavnými zařízeními, která jsou speciálně navržena pro daný stroj. Rozměry, výkon pomocné hydrauliky a další vlastnosti nakladače Avant jsou v dokonalé rovnováze s příslušenstvím.
Nakladače a příslušenství Avant byly navrženy pro celoroční použití. Široká škála doplňků jako jsou různá kabiny, přídavní světlomety, systém ovládání příslušenství Opticontrol .. spolu s nejnovějšími technickými řešeními činí použití nakladače Avant stejně pohodlné za každého počasí.
Hydraulický systém propojení nářadí Multikonect zaručuje snadné a čisté připojení a odpojení v jakékoliv situaci jediným pohybem ruky. Lze toto provést jak při běžícím motoru a natlakovaném systému, tak i v teplotách pod bodem mrazu. Mechanismus nedovoluje připojit hydrauliku nesprávným způsobem.
Všechny kloubové nakladače Avant jsou vybaveny systémem hydrostatického pohonu. Na každém kole je umístěn kolový hnací hydromotor. Okruh pojezdové hydrauliky je vybaven ventily, pomocí kterých lze řídit trakci v různých situacích. Aby se zabránilo otisknutí pneumatik na měkkých a citlivých površích při zatáčení, smýkání kol při průjezdu zatáčení, umožňuje systém pojezdu kolům nakladače odvalovat se na levé a pravé straně rozdílnou rychlostí. To také snižuje opotřebení pneumatik na tvrdém povrchu.
Ventily v okruhu pojezdu fungují zároveň i jako uzávěrka diferenciálu 4×4 (Antislip) a vyrovnávají průtok mezi levou a pravou staranou, čímž výrazně zlepšují trakci na kluzkém a nerovném povrchu.
|
AVANT 735 |
Avant 755i |
Avant 760i |
---|---|---|---|
Motor |
Kubota V1505 STAGE V |
Kohler KDI1903 STAGE V |
Kohler KDI1903 STAGE V |
Výkon |
26 - 37 HP |
57 HP |
57 HP |
Palivo |
Diesel |
Diesel |
Diesel |
Chlazení |
Vodní |
Vodní |
Vodní |
Elektrostart |
ANO |
ANO |
ANO |
Pojezd |
Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol |
Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol |
Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol |
Čerpadlo pojezdu |
1 pojezdové čerpadlo 92 litrů/min; 300 bar |
1 pojezdové čerpadlo 98 litrů/min; 365 bar |
1 pojezdové čerpadlo 98 litrů/min; 365 bar |
Čerpadlo přídavné hydrauliky |
2 čerpadla 33+33 litrů/min; 225 bar |
2 čerpadla 40+40 litrů/min; 225 bar |
2 čerpadla 40+40 litrů/min; 225 bar |
Maximální tažná síla |
1 330 daN |
1 330 daN |
1 880 daN |
Pojezdová rychlost |
14 km/hod |
17 km/hod |
26 km/hod |
Maximální zdvihací síla / výška zdvihu |
1 450 kg / 3,08 m |
1 500 kg / 3,08 m |
1 500kg / 3,1 m |
Šířka stroje |
1 030 - 1305 mm |
1 030 - 1305 mm |
1 080 - 1450 mm |
Výška stroje |
2 060 mm (standard. pneu) |
2 060 mm (standart. pneu) |
2 110 mm (standart. pneu) |
Délka stroje |
3 060 mm |
3 060 mm |
3 060 mm |
Pneumatiky |
320 x 60 - 12 travní nebo šípový profil |
320 x 60 - 12 travní nebo šípový profil |
400 x 50 - 15 travní nebo šípový profil |
Hmotnost |
1 800 kg |
1 970 kg |
2 100 kg |
Pneumatiky |
šířka |
---|---|
27 x 8.50 - 15 šípový profil |
1 030 mm |
26 x 12.00 - 12 šípový nebo travní profil |
1 295 mm |
320 x 60 - 12 HD šípový profil |
1 350 mm |
320 x 55 - 15 šípový nebo travní profil |
1 360 mm |
400 x 50 -15 šípový nebo travní profil * |
1 450 mm |
Kabina | 26x12x12 / 320x60x12 | 320x55x15* |
---|---|---|
L Kabina | 2 060 mm | 2 094 mm |
LX Kabina (pouze 735) | 2 078 mm | 2 112 mm |
DLX Kabina | 2 105 mm | 2 139 mm |
DLX Kabina s klima na střeše | 2 241 mm | 2 275 mm |
*S 400 x 50 – 15 je stroj o 30 mm vyšší
Jiráskova 365
Dobřany 334 41
Bzenica 196
966 01 Bzenica